miercuri, 5 august 2009

Clujul meu de alta data

Cu siguranta ca acest post ar trebui sa fie mult mai lung si mai detaliat. Totodata nu este valabil pentru toata lumea; oricum sunt convins ca fiecare avem chestii de genul.
Ieri m-am nimerit prin centru in zona Sora si mi-am adus aminte de shaorma de jos de la Sora. In anii studentiei mergeam pe jos de pe Bistritei pana la Sora sa imi iau o shaorma 'd'aia buna--cea mai buna'. Si mergeam ori cu blatul pe autobus ori pe jos si ma intorceam la fel. Aveam un pumn de monezi care insumau costul acelei shaorme exact. Era excelenta! Ieri brusc m-a apucat pofta de shaorma d'aia si m-am dus sa imi iau. Un magazin Sora parasit si fara chiriasi, ziare puse in geamurile spatiilor comerciale. Magazinul de shaorma e acum un Speed. Mi-am comandat o shaorma -- extramaioneza se plateste acum. Nu am mancat decat jumatate de groaznica ce era. Putina carne, putini cartofi, cel mai ieftin ketch-up...Groaznic. Nu imi venea sa cred.
Mi-am adus aminte apoi de Speed-ul de pe Napoca despre care nu pot sa spun daca am fost de mai mult de doua trei ori treaz. Stiu ca lucrul asta e valabil pentru multi--foarte multi! Era ultimul popas dupa ce ieseam din cluburile din centru. Era locul unde la 3-4-5 noaptea abia gaseai loc si tot timpul cereai sosul acela fantastic de usturoi. Nici Speedul ala nu mai e asa; sosul acela fantastic de usturoi exista acum sub forma unui mujdei fad si indoit cu prea multa apa. Portiile s-au micsorat. Lumea merge acum la acele ore la Donner Kebab. Nasol.
Si pe aceeasi linie Sora, Speed Napoca este Jay's. A fost clubul anilor 2-3 de facultate. Era pe clinicilor. Am niste amintiri fantastice si niste povestiri care daca nu ar avea martori ar fi greu de crezut. Jay's-ul s-a inchis acum cativa ani. Pacat.Mare pacat.
Imi dau seama ca, Clujul meu de alta data adica acum 6-7 ani nu mai exista. Ce sa mai zic de Croco sau Varzarie?!
Mai exista Pisty bar...vreau sa merg intro zi sa vad daca mosii mei betivi si intelectuali mai sunt acolo.Daca exista barul poate ca au disparut ei. Mergeam la magazinul de langa cu banii mei si ai colegilor sa cumpar paine/conserve/mancare si dupa 40 minute colegii veneau dupa mine in Pisty bar; ma gaseau la o masa jucand sah sau dezbatand istorie cu 'o d'aia de 8000 lei suta de grame' in fata...aveam un mos -- pictor ratat-- care bea prostie d'aia non stop si tot putea sa spuna poezii. Ii placea Nichita Stanescu.Ce vremuri...

Niciun comentariu: