duminică, 26 iulie 2009

Injur

Am primit remarca ca folosesc, in vorbirea libera cand ma enervez, prea des cuvantul "pula". Asa o fi, nu stiu exact ca eu cand sunt nervos nu mai tin minte exact ce zic.
Apoi am stat si m-am gandit, m-am documentat...am ajuns la concluzia ca acest uvant este discriminat! Toti il folosim, toti il auzim, il iubim...si culmea nu e nici macar in Dictionarul academiei romane! Discriminare! Cuvantul cur e in dar pula nu.
V-am zis ca imi e dor de povesti...poveste=Ion Creanga. si asa am ajuns sa recitesc si apoi sa revad (pe youtube) Amintiri din copilarie. Si mi-am adus brusc aminte de....cea mai tare scriere a lui Ion Creanga pe care insa nu am fost obligati sa o comentam la scoala si pe care profesorii incercau sa o ascunda. De curand dl.Liiceanu a scos o editie tradusa in engleza si franceza a acestei povesti care este extrem de apreciata! E vorba de Povestea Povestilor (Povestea Pulii). aici o varianta audio de exceptie. Ascultati, radeti si va minunati!
Si ca tot vorbim de mari genii care au scris sau au folosit pula sa va zic o monstra si din Eminescu care canta Polita vremurilor: "Iar tu, sergent de stradã, cu fluierul la gât,/Mai suflã-n pizda mã-tii, sã-ti treacã de urât! " Si un citat exact si complet din presa: "Urmãtorul citat este un fragment improvizat de Luceafãrul poeziei românesti cu ocazia unei cãlãtorii cu birja. Aflând identitatea pasagerului pe care-l transporta, birjarul i-a luat marelui Eminescu cãciula, spunând cã nu i-o înapoiazã decât dacã face o poezie.
Rãspunsul a sosit prompt:

"Mãi birjar, mânca-mi-ai pula,
Na un pol si dã-mi cãciula. "

In curand, cum folosesc politicienii, persoanele publice, pula!!Ma sparg de ras in documentare


Ati ras la Povestea Pulii??

Niciun comentariu: