vineri, 21 noiembrie 2008

Inca o monstra de Romania--cea groaznica dar reala

Mi-a trimis un prieten 650 lire sterline sa-i cumpar bilete la Chelsea--CFR. Prin Money Gram.
Am intrat in mai multe banci nestiind exact de unde pot ridica. Pana la urma, ajung la BRD unde aveau 3 ghisee special amenajate pentru money gram. Cozi infernale la fiecare dintre ele. Din toate cozile, sunt singurul imbracat la costum. De fapt sunt singurul imbracat cat de cat toti ceilalti sunt extrem de simpli. Se vede pe hainele si pe fetele lor, pe privirea lor saracia. Nu stiu sa respecte linia de intimitate, sunt oameni extrem de simpli. Unii nu isi dau seama ce si cum si intra in fata, apoi se retrag rusinati. Cat stau la coada fara sa vreau aud ce sume se primesc prin money gram: 30 euro, 50 euro, maxim si repet maxim 100 euro.Cele mai frecvente sunt fractii de la sume intregi puse din care s-a oprit comisionul; 35 euro, 90 euro. Oamenii sunt fericiti. Semneaza se duc la ghiseu! Sunt toti atat de fericiti...pentru maxim 100 euro.
Ajung in fata, nu stiu nimic in afara de ref number si buletinul in mana. Ma cearta efectiv doamna de acolo de la ghiseu ca nu am completat formularul de care habar nu aveam. Iau formularul cuminte, ma duc frumos si il comlpetez.Il gresesc 1 data, imi dau seama, il refac. Ma pun iar la coada. Aceeasi oameni simpli, saraci si umili in fata ghiseului pentru 30-100euro. Ajung iar la doamna iritata si nervoasa.Se uita pe formular si intreaba mirata "suma?!" "nu stiu exact in jur de 650 lire " "asa mult?"...din scurta noastra conversatie am dedus ca e un eveniment rar intalnit.Poate foarte rar. Vreau sa semnez. Pixul lor, legat cu sarma innodata de unde se rupsese, nu are pasta. Nu ma abtin "asa grava e criza? legati cu sarma innodata un pix fara pasta" o amuza putin observatia si imi ofera pixul ei. Intre timp suna telefonul si trebuie sa notez ceva. Iau o hartie pe care cineva platise niste rate; 2 si nu stiu cati euro.Rata de 2-3 euro. Groaznic. Doamna ma trimite cu hartia inmana la o casa de unde urmeaza sa imi iau banii. Aici iar coada.Sunt cei de dinainte. Sunt bucurosi toti. Eu mor de nervi ca a trebuit sa astept atat. In acelasi timp vad cat e de groaznic in romania; oamenii se bucura de 30 euro trimisi de cine stie unde, platesc rate de 3 euro si pana si doamna de la ghiseu se mira de cele 650 lire ale mele. Ajung sa incasez; si doamna de la casa se mira de suma mea si parca vorbeste mai frumos decat a vorbit cu cel din fata mea.
Ies trist din banca. Sunt trist. Romania e groaznica si avand in vedere criza va fi si mai groaznica.
Vreau sa termin treaba din oras sa ma intorc la munca.Vreau sa muncesc! Vreau ca eu sa nu simt criza. Vrea ca din punctul de vedere al afacerii pe care o gestionez, seful meu sa nu simta foarte acut criza. Vreau ca toti colegii mei sa nu simta criza si sa isi ia salariile la timp!

Niciun comentariu: