luni, 13 aprilie 2009

Aprope orb

Asa sunt eu cand scriu postul asta...si asa este(nu stiu cine este principalul responsabil) cel care ar trebui sa vada sistemul medical romanesc. As vrea desi e ceva urat sa doresti raul cuiva, as vrea ca ministrul sanatatii, sau acel responsabil sa se imbolnaveasca, sa stea minim o saptamana in spital, sa i se faca toate investigatiile si sa nu aibe pile. Asta e foarte important sa nu ai pile in spital(sau sa ai).
De ceva timp sunt internat cu niste probleme si mi se fac tot felul de analize, sunt plimbat dintr-o parte in alta pentru analize.Si pot sa spun ca am vazut si simtit pe pe propia piele tot.
De mine e misto.Nu imi lipseste nimic, nu ma bucur la masa primita in spital, din contra o dau altora. Am tot ce vreau. Imi permit sa cinstesc asistenta cu un suc si 10lei, sa o ajut pe dna doctor cu o masa etc(micile atentii--de care sunt mai mult decat bucuros sa le dau). Prietenii mei, care sunt minunati (si eu ii mai supar cateodata--scuze)ma bombardeaza cu "ce sa iti aduc? ce iti trebuie? ai pofta de ceva? cum esti? ce pot sa fac?". Medicii, asistentele se ocupa exemplar de mine. Sefu' e alaturi de mine--toata lumea. Daca se poate spune sunt fericit...daca se poate spune asta cand esti internat.
In schimb principala sursa de fericire este alta... am pile!. Am observat ca asistentele si doctorii de aici sunt extraordinari si se ocupa de toata lumea in masura egala. Operativitatea in schimb, asteptarea sunt date de pile si cunostinte. Sunt din nou norocos si cunosc 2 medici foarte foarte importanti pentru intreg spitalul. Asa ca sunt iarasi tratat cu putin mai multa atentie. Ma simt aiurea cand intru la dna doctor in cabinet si in fata cabinetului asteapta 10 persoane. Chiar ma simt aiurea ca-i calc in picioare si intru ca un nesimtit in fata lor. Bine eu sunt internat...multi nu. Cand ma duc la un alt cabinet, la o investigatie, in cadrul acestei clinici, clar intru inaintea tuturor. Ma simt iar aiurea dar in acelasi timp ametesc si nu ma simt bine, sunt internat.
Pentru tratamentul meu si totul le multumesc cadrelor medicale de aici!
Dar m-au trimis la oftalmologie la policlinica...doar un telefon s-a dat, nu s-a pus nici un mecanism in miscare...Am intrat ca un nesimtit peste vreo 15 persoane "cu fise". Asistenta a tipat la mine ca ce caut nechemat.Pe hol erau peste 30 persoane care asteptau, fara numere de ordine, nimeni nu stia o ordine nimic.Asistenta tipa la toti. I-am spus pe un ton destul de imperativ ca sunt internat peste drum si am fost trimis la investigatii si oricum nu avea cum sa ma cheme ca nu stie cum ma cheama. Se uita nervoasa pe fisa mea, imi pune atropina in ochi si ma da afara. "Va chem eu cand isi face efectul"
Am stat pe un scaun oferit de un alt pacient care a vazut ca eu sunt zombi.Si am stat.Din cand in cand iesea si striga nervoasa pe cate cineva cu "fisa".Multi stateau acolo de minute bune.Nu aveam pile.Am stat fix 1 ora...simteam ca incep sa vad. Exact cand ma ridicam in picioare sa intru iar peste ea sa fac scandal a iesit si m-a chemat.M-a tratat ca pe un gunoi si mi-a facut investigatia pentru care eram acolo. Nici nu m-a lasat sa ma sterg la ochi in cabinet si m-a dat afara.
A inchis apoi cu cheia si nu a mai primit pe nimeni. M-am mai asezat pe scaun 2 minute intrucat imi era foarte rau. Desi lumea a mai batut la usa, nu a mai primit pe nimeni. Cineva venea insotit de o doamna imbracata bussines. Cei de la rand i-au avertizat "nu pprimeste pe nimeni...si oricum ar trebui sa stati la coada". Au batut ritmic in usa si au intrat.
M-am ridicat de pe scaun ametit si am plecat la mine in salon. O sa incerc sa nu mai intru in fata nimanui. O sa incerc dar sunt convins ca nu o sa reusesc.
In spital pilele rules !!

Niciun comentariu: